Sæt blikfang op som butiskdekoration inde og ude

27 February 2021 Anders Lundtang Hansen

editorial

Man kan jo tage hele kurser og fag i, hvordan man laver butiksdekorationer, om det så skal bruges inde i butikken eller som vinduesdekorationer.

Det kan udvikle sig som en hel videnskab, hvor man forsøger at balancere ens brand ud, som man gerne vil genkendes og forstås, og så hvor man prøver at gøre opmærksom på sig selv ved at sælge sig og lokke folk til.

Man prøver så nok også at finde en hårfin grænse mellem, at man vil dekorere op til fest og måske bryde rammerne, men at man samtidig også gerne vil tages seriøst af kunderne af både de faste og dem, som ikke kommer så tit – og så dem, der opdager en for første gang.

Her kan man også sætte tilbud op i vinduerne, så man kan lokke folk til, og inde i butikken skal man helst ikke have for meget dekoration, så kunderne bedre kan orientere sig.

Men ingen regler uden undtagelser.

Butiksdekorationen skal gøre det spændende at handle

Man kan købe artikler til at dekorere ens butik med https://hansbruun.dk/reklameartikler/butiks-deko/ , men man kan også lave dem selv, om man genbruger noget, så det ser nyt ud, eller man bare laver lidt om på det.

Så skal man også sætte noget skarpt op i vinduet eller vinduerne, der kan lokke kunderne ind, og det kan være et godt tilbud eller noget, som bare gør, at kunderne stopper op og går ind, selvom de måske ikke havde planlagt det.

Inde i butikken skal man gøre det spændende at gå rundt, så man skal ud i hver en krog af butikken og således både finde det, man (måske) kom efter, samt at man måske så lige smider nogle ting ned i indkøbskurven, man ikke havde forventet, da man kom ind til at starte med, fordi butiksdekorationen lokkede en til at gøre det.

More articles